ankarbergs

Ångra du nått????

Publicerad 2012-11-01 10:33:38 i Allmänt,

Den frågan fick jag utav en god vän för nån vecka sedan när vi satt vid köksbordet över en kopp kaffe och tomsurrade.
-Nää,de tror jag inte,svarade jag lite osäkert medan jag försökte spola tillbaka mitt liv inne i huvudet för att eventuellt upptäcka nått jag ångra.
-Ja men nått måste du ju ha tänkt att du skulle ha gjort annorlunda Annika.
-Njää......elle joo de finns faktiskt två saker som jag skulle kunna ha tänkt mig ha gjort lite annorlunda,
nu menade ju säkert min vän större saker än mig som t ex skaffa familj,utbildning och arbete.
-Jag ångrar bloggen och tupptavlan,svarade jag kort och lyfte koppen för att ta en mun kaffe.
 
Nu är ju inte jag sån som går omkring och tänker på allt som jag skulle ha gjort annorlunda från förr i tiden,nää jag funderar mer på vad jag ska hitta på i framtiden för de är ju den jag ska vara samt leva i.Å som jag har skrivit tidigare i bloggen tänker inte jag bli nån bitter fitta den dag jag hamnar på hemmet,nää jag hade nog mer tänkt mig bli en fnitter fitta :)
 
Jaa jag satt åt fel håll hela högstadiet ...typ med ryggen mot den svarta tavlan så betygen var inte nått och skryta med.Men de har gjort att jag har under årens lopp arbetat med allt från att turnera runt i vårt avlånga land med att blandannat stått på scen iklädd glitterklänning å högklackat och spela ståbas i "Hetaste laget" (musikal),jag har drivit en fjällanläggning på helt egen hand samt undervisat barn/ungdomar i skolan.Varje ny människa jag har mött har varit min lärare,så fatta vad mycke jag har lärt mig med åren å för å inte säga vad mycke kvar jag har att lära....spännande.
 
Vi bildade ju familj i väldigt unga år Herr-G och jag,så medan jag ammad å Herr-G bytte blöjor läste våra kompisar på universitet.Många tänkte nog "Hur ska de där gå"....Joorå de gick förbaskat bra nu har vi tre vuxna barn som vi umgås väldigt ofta med.....jaaa åsså har vi ju en sladdis Albin 11år som vi skaffade på gammeldagan (vi var 32 år då) och får skämma bort.
 
Jaa nu till de som jag kanske ångrar lite då,nämligen bloggen och tupptavlan!
Själva bloggen ångrar jag inte för jag gillar ju att skriva om min inte allt för lugna vardag med de är ju NAMNET jag skulle ha valt lite annurlunda.Varför??? Joo när jag skapade denna blogg tänkte jag att de lixom var dom närmaste skulle läsa de jag skrivit....ja ni vet morsan å brorsan och mina närmaste vänner...så vart de inte.Jag har förstått att den man minst anar brukar kika in och läsa de mina fingrar knackat ner på datorns tangentbord. De har gjort att jag inte törs skriva om allt jag vill när folk vet vem jag/vi är,jag måste ta hänsyn t ex för mina barn som likt mig bär namnet Ankarberg.Nu har jag ju aldrig fått några negativa vibbar från dom som läser men ni fattar va.Har jag tänkt till har jag gjort som många andra å använt mig av ett namn som typ "Fillefjonkan" och bara dom närmaste har vetat vem skribenten är.
 
Några exempel på när jag blir blyg lixom ;)
Herr-G läser ju inte min blogg så han vet ju inte vad jag har bloggat om.När vi var på en tillställning kommer de fram en kvinna till oss och säger
-Men guuud jag läste om er semester och skrattade så tårarna rann,har du läst de där när (så sa hon nått om en händelse som jag hade skrivit) sa hon och tittade på Herr-G
Herr-G förstod inte en stavelse av vad kvinnan sa utan svarade bara men en suck
-Nää hörre du de har jag inte läst och de behöver jag inte heller för jag lever i kaoset 24-7!!!
 
Albin kom hem från skolan nu för nån vecka sedan och frågade
-Mamma har du en hemsida?
-Nää inte vad jag vet hur så?
-Nää de var Alex på skolan som sa att hans mamma brukar vara inne på din hemsida och skratta!
-Jasså.....ja men de kan vara bloggen hon menade och den får du läsa när du blivit stor...serru!!!
 
En av våra två äldre söner som båda jobbar på Jakt.se (reklam) kom hem en dag och sa
-När jag skrev på ett kvitto/faktura i dag och kunden såg mitt efternamn sa han.
-Heter du Ankarberg???
-Jaa svara sonen.
-Men är din blogg jag läser då tro?
-Nää de kan vara morsans...INTE min!!!svarade sonen
-Jaa jag måste bara säga att inläggen om Glasögonen och kräftskivan var nå de bästa jag läst på länge....hahaha
Jaaa ni förstår kanske vad jag menar med namnet på bloggen :)
 
Nu har tider runnit iväg å jag har en hel lista på "att göra saker" liggandes på mitt köksbord så Tupptavlan får jag blogga om lite senare i kväll.....Tror nog den slår dom flesta rekord av galenskap!
 
Höres Hej!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: rita lohi

Publicerad 2012-11-01 11:43:39

Jodu Annika livet är så mycket roligare med okonstlade och jordnära människor som dig, och din blogg och inlägg är bara så fantastiska, så det så :)

Postat av: Inger

Publicerad 2012-11-01 14:22:14

Snart har jag inga fler superlativer för att berömma dig med.Kan bara säga att du gör mitt och många andras liv mycket gladare! Tack för det Annika!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela