ankarbergs

Får jag lov?

Publicerad 2012-11-04 20:12:54 i Allmänt,

Jooråsatt!!!! Vi har varit på party Herr-G och jag.Vi tog å for på Bergeforsparken i går där de var 80 tals kväll för att svänga våra lurviga....jaa eller häva nå bärs.Vi är ju inte mycke får å dansa vi inte ...äschh de kan vi ju göra hemma om lusten faller på.
 
Jaa de började ju som vanligt att Herr-G ställde frågan
-Hörru ha jag nå kläder ja som man kan gå ute bland folk i Annika.
Å jag svarade i vanlig ordning
-Jaa den där skjortan du fick när du konfirmerade dig i mitten på -80 å som du har varje år vi käkar Julbord borde väl funka ett år till!
Jo för de är som så att Herr-G är inte så förtjust i att handla kläder så på de mesta som finns i hans garderob står de typ " Lennarts Tank å Slam AB" "Sölves Grustag AB" "Gundas Last å Gräv AB" jaa eller så går dom i grönt med märket Herkila på(jakt kläder).
 
Herr-G tog fram sin enda skjorta som förmodligen ursprungligen var mörk blå men har efter 30 år och ett flertal tvättar ändrat kulör till ljus blå och hoppade in i duschen.Elle näää vänta nu först tog han en öl eller två sedan sa han.
-Nää nu ska jag fli av mig dynga så äre bara å åk sedan.
Just när han hade klätt av sig så han endast var iklädd keps och kortkallingar fick han för sig att spela lite musik så han drog på ACDC på högsta volym och i otakt med nån form av juckande,gungande kroppshållning gick han omkring och spelade luftgitarr i ca 30 minuter...sedan hoppade han in i duschen.
 
När han efter ca ytterligare 30 min hade posat mimandes framför spegeln och kammat luggen åt alla möjliga håll kom han äntligen ut med en frisyr som den där dockan i Tomteverkstan dom visar en spindel för så hon blir så rädd att håret ställer sig rakt upp.Herr-G lixom åker/går/glider baklänges i nån form av moonwalk typ M.Jackson in i sovrummet för att klä på sig.
 
När dörren rycks upp och Herr-G kliver ut får alla fem hundarna syn på honom och blir livrädd,några skäller och rusar fram till Herr-G med raggarna uppe ena jämthunnstiken kutar under tvrums bordet och morrar grövre en en HD och visat tänderna.
-Men geeeeer för faaan jag hat ju bara stylat till me litte,säger Herr-G medan han knäpper skjort ärmarna.
När hundarna äntligen känner igen sin husse blir dom lika glad som dom nyss varit rädd och de medför att hela flocken hoppar upp på Herr-G som ramlar raklång baklänges i en smäll.
-Men hur gick de undrar jag skrattande och går in i sovrummet där Herr-G ligger på rygg likt en skalbagge å inte tar sig upp för hunnan.
-Jaa gick å gick,fräser Herr-G med 4 kg hundhår i käften. De ser du väl för helvete själv hur de gick å ta bort hundarna så jag får rätta till luggen.
Till slut var party prissen klar för avgång så då for vi.
 
Efter några timmar i baren och på dansgolvet hade Herr-G tröttnat å ville hem.Å nu till de bästa!!! Herr-G satt på en stol vid dansgolvet med en frisyr som har gett upp och påminner just i denna stund om ett skogsparti där stormen Gudrun gick fram,skjortan har råkat öppna sig i halsen så lite av hans bröst blottar sig.Då kommer de fram en karl böjer sig sakta över Herr-G och frågar "-Ska vi dansa?"
Om jag säger som så de såg ut som om nån kört 220 w genom Herr-G då håret åter igen reste sig på hans huvud och hela han vart stel som en pinne
-NEEEJ de tror jag INTE,jag håller inte på me sånt jag inte...de skaru ha klart för dig,stammade Herr-G och satte upp handen som ett stopp tecken.
-Inte...va synd.....jag gillar ju karlar med hår på bröstet,sa mannen och pekade på Herr-Gs bröst.
-Ja de spelar ingen roll de inte för jag dansar inte över huvud taget jag inte.....Å nu ska jag gå ut å sätta mig i bussen SERRRU!!!
Å så slutade kvällen för oss = Jag skrattar än åt händelsen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-04 23:20:10

ja nu har jag å pelle garvat gott

Postat av: mattemia

Publicerad 2012-11-05 15:06:37

Finns ingen bättre meducin mot måndagsdepp, än Ankarbergs blogg. Plötsligt ser jag livet från den ljusa sidan. Du får väl skicka en faktura Annika.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela