ankarbergs

Jaa åsså vare Tupptavlan då!

Publicerad 2012-11-01 13:06:00 i Allmänt,

Joo jag har ju facebook jag också där jag följer ett flertal vänner och läser deras statusar.Jag tycker de är ett trevligt forum då man kan sitta med en koppkaffe vid köksbordet och komunisera med ett hundratal människor PÅ köksbordet och ingen ser de kaos som råder både i hemmet och bland djuren.För de mesta skriver mina vänner att dom myzzer,tränar och äter otroligt vackra maträtter (de har dom bilder på).Mina statusar inehåller inte mycke sånt dom går mer i kaosets tecken om ni förstår!
 
En eftermiddag nu i våras höll jag på med middagen i köket och Herr-G var ute och klippte gräsmattan.Jag tog fram datorn och loggade in på FB för att kika omkring på mina vänners statusar.Vad som mötte mig då var MASSOR med reklam ni vet "Gilla och va med på utlottningen av..bla bla bla" De var alltså gratisreklam som dök upp på skärmen hela tiden hur en jag skrollade.....ingen hade skrivit nått,folk hade gillat ljustakar,armband,soffor och faan å hans moster...å man hör ju aldrig att dom vinner nått.....Nej de är ju företagens sätt att marknadsföra sig GRATIS!....Å de va då de lixom brann uppe i hövve påme!!!!
 
Jag röck av mig alla kläder förutom trosorna slet ner en tavla från väggen som jag förövrigt köpt för 18 rikstaler på Erikshjälpen,sökte reda på en hårslinga som tillhörde min dotters hårförlängning och tryckte fast den i troskanten å som grädde på mosen snurrade jag in en rosa rakhyvel i topparna på löshåret.Nu var jag redo för att ta upp kampen mot Gratis reklam på FB (trodde jag). Jaha tänkte jag nu måste jag ju ha nån som fotar mig också om de här ska funka.....Herr-G!!!!
 
Jag ställde mig på brokvisten och ropade åt Herr-G som av ljudet från gräsklipparen inte hörde min ljuva stämma på en gång så jag ropade lite högre.....å då hörde han....å framför allt såg han sin sambo naken med tupptavlan och pubeshåret hängande ner till knäskålarna med en rakhyvel som avslut!
-Kom hit,rop/viskade jag och vinkade lite snabbt med den hand som inte höll upp tavlan så inte alla grannar skulle se!
-Va faan håller du påme nurå? undrade Herr-G medan han följde mig med blicken uppifrån å ner.
-Äää inge särskilt...kan du ta ett kort på mig,undrade jag å skickade fran kameran.
-Nääää de tänker jag INTE!
-Joo de tänker du visst de...här ta kameran nu å knäpp ett kort nu ...snälla....å skyndare för faan innan de kommer nå folk.
Herr-G satte kameran framför sitt ansikte å sa
-Du ser ju för faan ut som ett psykfall Annika!
-Äää skit i de nu ...knäpp bara!
-Men du ser ju inte riktigt klok ut....du ser ut som en psykopat.
-Jaa du ser väl inte så förbannat smartare ut själv där du står med kameran å ska knäppa på nå dyligt.
Herr-G tog ett kort å kastade sedan kameran till mig som om den var smittad med pesten!
-Tack ska du ha,sa jag och tog påme kläderna.
 
Jag lade ut bilden på FB med texten " Gilla och dela så är du med på utlottningen av denna Tupptavla till midsommar...Lycka till"
Jag stängde ner datorn och dukade fram  middagen som nu var klar.När jag nästa gång slog upp FB hade min bild delats 288 ggr ,ja av dom jag kunde se + några till!
-Errbbbannat!...de där tänkte ju inte jag på,sa jag till Herr-G
-Häpp,sa Herr-G och skakade på huvudet.
 
När vi i slutet på Juli var uppe på Fäviken på jaktmässa sitter de en massa människor ca 25 st i vårt förtältet med guitarren å ölen och surrar.Å rätt vare är så går de upp för två personer att jag/vi heter Ankarberg
-Skojjaru!!!! Äre sant??? Den ene reser sig upp å sträcker ut handen mot mig å frågar
-Vem faan vare som vann Tupptavlan hörru...åsså gapskrattade han :)...de är nog de sjukaste jag sett på länge!...jag fick en vänförfrågan av de bägge sedan ifall de blev nån fler utlottning :)
 
 
Höres Hej!!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: mattemia

Publicerad 2012-11-05 15:08:17

Nu har jag bett till "han däruppe" att han gör mig åtminstone hälften så knäpp som dig, det vore en ynnest :)

Svar: Hahaha!!!
Annika Ankarberg

Postat av: Inger

Publicerad 2012-11-06 00:49:42

Men Annika, vem vann tavlan egentligen? Skojar bara!
Tack för kvällsskrattet, sitter här i natten och fånflinar med hela ansiktet. Jag avgudar dig och din skrivstil, försök samla ihop dina bloggar och skicka in till flera förlag!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela