ankarbergs

Att förnya!

Publicerad 2012-10-04 18:30:28 i Allmänt,

Jaa men hörrni de är ju tidens melodi de.....jaa att förnya sig själv,sitt förhållande och framför allt sitt hem, de finns tidningar, tv program och kurser å faan å hans moster som man kan ta till hjälp. Naturligtvis har ju även jag skummat igenom dessa tidningar samt tvprogram....jaa nån kurs har jag ju inte haft tid å gå.......men i går gjorde jag de....jaa förnyade mitt hem.Jag bytte helt enkelt från pumtvål till en helt vanlig inne på toan.......Japp de är den största förändringen som hänt här hemma sedan vi för ett år vart tvungnen att byta ut en kökstol som Torbjörn (Jämthunn) råkade ha gnagt bort HELA ena benet på.
 
Hade jag i samma stund jag lade tvålen i korgen på ICA vetat om vilket helsike de skulle resultera i vid mitt morgon besök på toan dagen efter hade jag förmodligen bara hade bytt färg på pumptvålen.De ville sig inte bättre än att när jag stegar in på toan för att i vanlig ordning tvätta ansiktet, tar jag min ny inköpta blanka väldoftande tvål och börjar lixom snurrar den i mina händer för att få upp ett skumm.Medan jag står där å snurrar tvålen i samma hastighet som fläktremmen på bilen...typ 80000 varv i minuten vaknar Albin och kommer in på toan för att rasta guldfisken sin (kissa) han lyfter på toalocket och jag förstår av skvalet att döma att vattnet är nu är skapligt gult.
 
Tillsaken hör att på mornarna går alla fem hundar hack i häl på mig likt tärnor i ett luciatåg i väntan på mat,så inne på vår lilla toalett står först jag vid tvättstället å bakom mig på en någorlunda rak rad står hundarna,brevid står Albin.Nu råkar väl jag ta i lite väl hårt så tvålen lämnar mina händer i samma hastighet som kulan lämnar loppet på min älgstudsare å med en smäll hamnar den i de ljusgula vattnet  framför Albin.
-Va gööruuu....skriker Albin och backar.
-Men va faaan å...stöna jag tillbaka med skum fulla händerna.Akta re Albin så jag kan ta toa borsten å få upp tvålen.
När jag ska ta toaborsten glider ju den bara ut mina händer pg av tvålen,de raka ledet hundarna till en början stod i har nu förvandlats mer till en läktare fylld med huliganer på en fotbollsmatch.Hur jag en försöker glider både tvålen å borsten omkring nere i toaletten.Nu har både tiden och tålamodet tagit slut så jag formligen väser likt ett monster mot Albin
-AKTARE för nu tar jag i ska ru veta.
Albin springer för livet ut ur badrummet med kallingarna nere på knäna och några av hundarna efter.....utom Ester å Gunnel.
Denna gång får jag in en sving ska jag tala om, så tvålsatan viner genom luften likt en puck från ett slagskott mot mål in i väggen för att på returen hamna i käftarna på Ester som accelererar i 290 ut genom dörren.
-Men nå äre väl själva satan,stönar jag och rusar efter endast iklädd bh å med toaborsten som vapen.
Ester springer stressat runt i huset för att inte Gunnel ska ta bytet av henne å efter Gunnel springer jag skrikandes
-LÅSS....SPOTTA UT....STANNA!!!
Efter några varv får jag äntligen tag på både hunn å tvålen som med en duns hamnade i sopkorgen, badrummet vart skurat och handukarna bytt efter som de var inte bara tvålen som kom med slaget.
 
Man kan ju hitta moderna väggtexter i inredningstidningar som lyder "Fånga dagen" på min väggtext passar de bättre med "Fånga tvålen"!!
 
Hörs Hej!!!!!

Kommentarer

Postat av: Thomas

Publicerad 2012-10-12 09:20:00

Underbart Annika, varför inte göra en film typ en dag med Annika. Eller hemma hos Annika. Skulle slå ut Solsidan på tv4 med råge.
Ha de Thomas

Svar: Hahaha....kan du filma då Thompa.....man måste ju vara av en viss kaliber för att stå ut här hemma ;)
Annika Ankarberg

Postat av: mattemia

Publicerad 2012-10-19 10:51:22

Det var ta mig fan det roligaste jag läst, sen mor födde Nils, som min gamla pappa brukar säga.

Svar: Hahaha!!!!
Annika Ankarberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela