ankarbergs

I vilket liv????

Publicerad 2013-04-06 15:03:03 i Allmänt,

Vi tror ju lite olika ang tidigare liv,de liv vi har nu och de liv som komma skall den dag vi byter frekvens,jag personligen tror att vi har flera liv,Herr-G han vet att vi lever bara en gång å sedan äre Game Over...Klart Slut!!!!!
 
Ni som hängt med i bloggen ett tag har väl förmodligen förstått att Herr-G är barnsligt förtjust i att spela tv spel,ja han tog ju och införskaffade ett PS 3 för några år sedan där man ska ta sig genom olika banor genom att vinna över sin motspelare(Albins kompisar 12 år) å de har väl inte gått nå vidare.Herr-G kämpar även i dag på samma bana som för 2 år sedan medans Albins kompisar klarade ut spelet redan i höstas och har förmodligen bytt spel å är snart klar med 2 an.Men Herr-G är en sann kämpe, han spelar lite då och då å han svär som en borstbinda varje förlust,jaa jag kan väl säga som så att dom fulaste orden Albin kan har han snappat upp brevid sin far å framför tv spelet.Själv är jag inte de minsta intresserad av allt vad spel heter.Jaa elle jooo jag har väl gått nån gå bingo uppe vid Korpen nån Söndag för att miljöträna hundarna men mer än så äre inte.......åsså har jag hållt i handenheten till PS3 en gång för 1,5 år sedan då Herr-G ville visa va fränt de var att den lixom skakade när han hoppade över en mur på tvn.
 
Nu har ju Herr-G en väldigt modern telefon där man visst kan spela spel å byta banor,men de där har ju jag ingen aning om heller.Han sitter ju ofta å klöser på sin Samsung, jag har ju trott att de har med jobbet å göra då han även har sin jobbar mail i telen.Tillsaken hör ju också att allt som jag INTE är intresserad av lägger jag inte ens ner 3 sek på att försöka förstå utan jag håller lixom med. T.e.x När Herr-G pratar om alla traktorer med tillbehör nere i garaget, svarar jag oftast -Jaa haaa va bra!....elle....-Näää hääää va synd!...Samma gäller skotrarna som är ett av hans stora intressen, Herr-G har ju införskaffat en ny Polaris som han ett flertal ggr förklarat hur man gör å varför...å jag svarar som med traktorerna för att lixom verka delaktid.....fast jag fattar ju inte ett skvatt....men de tror väl han.
 
I går kom vi hem efter en vecka i fjällen med en packning som var enorm,Herr-G kom ju på i sista sekund där uppe i Vemdalen att de skulle komma en hantverkare hit hem för att fixa skorsten å sätta in en kamin, så de var ju lixom ingen strukturerad packning vi hade på släpvagn då vi hade kastat på allt.Den här helgen är ju också Johanna hemma och hälsar på så vi skulle fixa en middag samma kväll så vi ALLA äntligen kunde träffas....De var lite kaos kan man väl säga.
 
Medan vi pysslar med packningen här hemma säger Herr-G
-Faan jag måste ha tag på en nyckel för att fixa (han sa nått konstigt ord) nu i dag.
-Jaa haaa! svarade jag..Jag visste ju att dom ringt från kommun ang sopningen i centrum så jag fick för mig att de var nån typ skiftnyckel till nån borste på traktorn han måste byta.
Herr-G går ut till släpvagnen tar upp telen då och då å krafsar lite medan han lossar skotern å när han kommer in säger han.
-Jaa å nu är jag på 54 och behöver få hjälp med nått lösen oxå,stånkar Herr-G lite lätt irreterad! Jag fattar inte va faan de sitter i.....ja måste få tag på nån som kan skicka de till mig.
Nu tror ju jag att de är skotern han pratar om då den skulle in på servic efter visst många körda mil så jag svarar
-Jaa haa...men skulle du inte lämna in den på service sa du ju?
Herr-G stannar till och tittar på mig som om jag inte var klok å svarar
-Men hur tänkte du nu Annika????
-Ja att dom (skoter firman) har nått lösen eller va de är du ska ha! säger jag å rycker på axlarna.
-Jaa joo jag fick ju en nyckel så jag fixade från 50 till 54 å de var väl tur de.
-Jaa haa, äre samma folk som har dom där nycklarna som har koderna menaru.
-Jaa de kan man väl säga,suckar Herr-G å går ner i källarn.
Herre guu va rörigt med alla motordrivna fordon,tänker jag å fortsätter plocka tvättkläder.
 
När middagen är överstökad och kvällen kommer sitter Herr-G  med en väldigt trumpen min i soffan och med mobilen i sin handen, de ser ut som om han har sålt smör å tappat pengarna.
-Men hur äre märe?undrar jag och börjar plocka i diskmaskin.
Han lägger sitt skäggiga solbrända huvud i sina händer och säger med uppgiven röst.
-Jag har inget liv kvar Annika!
Herre Guuu!!! Tänker jag och blir ju riktigt rädd. Men vad har nu hänt med min så tidigare levnadsglade livskamrat som gör att livet känns så dystert.
Jag sätter mig brevid homom i soffan och säger med lite låg och omsorgsfull röst.
-Ojdå.....Jaa men de här fixar vi nog Herr-G,vi har ju mött prövningar förr du och jag genom åren!
Då lyfter han sitt huvud och tittar upp,jaa man kan rakt se att de tänds en liten gnista av lycka i hans ögon.
-Va skojaru Annika!!!! Spelar du också Candy Crush.....kan du skicka ett liv troru? Jullan lovade att hon skulle göra de men hon har INTE gjort de än.
Ja men då förstår ni är de ju ett spel han har surrat om hela em...Nycklar,koder och liv tillhör hans spel på telen å jag har ju lixom varit i denna värld jag!
 
Nu har jag som i vanlig ordning bara haft 15 min på mig att blogga så de kan vara både stavfel och fattas ord...skriver ju lika fort som jag pratar :) Nu ska jag å Herr-G på Janne Sagmos 40 års fest!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela