ankarbergs

Jag gör som Herr-G!

Publicerad 2013-04-25 20:29:46 i Allmänt,

Joo utan att gå in nått närmare på mina planer så hade jag ju tänkt att hitta på nått annat än arbeta på skolan...jag tror jag är nöjd nu ett tag på att vara Lärarinna,Lär ha runnit, Rinner än..typ :). I mitt (å Jullans) projekt behövs ca 5-7 islanshästar för ridturer i skog och mark ...jaa lixom vildmarksturer. Nu har vi kommit på att de kanske finns dom som hyr ut små söta hästar över sommaren å en liten bit in på hösten så slipper vi köpa....meeeen om så inte är fallet gör jag som Herr-G.
 
Herr-G och jag har lite delade meningar om vad vi ska köpa/behöver å inte,jag gillar ju djur,å äventyr och båt,han gillar tekniska prylar,plocka bär och skotrar.Jag sparar å fixar å trixar så jag kan handla de jag vill ha,Herr-G kommer på nått åsså kastar han sig i bilen å inhandlar de som för en stund sedan bara var en tanke.Jag säger oftast
 när han handlat
-Mhä de där tyckte jag var onödigt å de blir säkert snart billigare på rea.Då jag funderar på att köpa nått säger Herr-G oftast
-Jag fatta inte vare sitter i...åk å köp vettja.
 
I fjol sommar pajade min laddare till datorn så Herr-G beställde en ny över internet och den skulle anlända med posten efter nån vecka.När de hade gått ca 10 dagar ringde min telefon och en mansröst sa
-Hej!De här var från DHL och vi har ett paket du ska ha men ingen verkar vara hemma på adressen dit den skulle levereras.
-Nää jag är på jobbet till 15.00,svarade jag.
-Ja men då får jag återkomma en annan dag,sade mansrösten.
Nu trodde ju jag i min enfald att de var min datakabel han skulle lämna så jag sa
-Tjaa men lägg den i postlådan du så tar jag den då jag kommer hem.
De vart tyst i luren en stund åsså sa han
-Njaa jag tror inte direkt att den går ner i postlådan
-Jasså inte,sa jag frågande.
-Njää de är ju embalage runt den.
-Jaa så du menar att dom har snodd in den i så jädra mycke papper å skit så den inte går ner i postlåda????sa jag lite smått irriterande.
-Jaa den är ju i en reält stor kartong.
-Men de var väl förbannat onödigt å paketera en datorsladd så in i nordens så man ska måsta ta ledigt från jobbet för att med skottkärra transportera in den i kåken.
-Datorsladd????sa mansrösten frågande.
-Jaa de är ju en sån jag har beställt.
-Nää de är en högtryckstvätt jag är här med
-Ja då kan du ta med dig den tillbaka för en sån har vi redan...de måste ha blivit nått fel.
Mannen bad om ursäkt å tog med sig paketet å for.
 
När jag kommer hem från jobbet talar jag om för Herr-G vad som hade hänt.....Herr-G blir tyst en stund sedan kvider han som den gällaste kastrat.
-Neeeeej jag sa ju att dom INTE skulle ringa till dig.
-Har DU köpt en högtryckstvätt till Herr-G då vi redan har en,undrade jag
-Näää!!!!svarade Herr-G kort.
-Jo men de måste du väl ha efter som dom körde hit en.
Herr-G vart tyst en stund med bekymmersrynkor i pannan åsså klämde han till med
-Nähähäh jag köpte avfettning å då FICK man en högtryckstvätt med på köpet
 
Nu gör jag en Herr-G helt enkelt.....Jag åker iväg å köper mig 5 st hästar å när Herr-G frågar om jag köpt 5 hästar då svarar jag.....-Nääääää!!!Vet du, jag köpte spån till hönsen å gjorde man de den här veckan...jaaa då fick man 5 hästar med på köpet
 
Herr-G - Ankarberg 1-1
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela