ankarbergs

Kan bli knepigt i morrn!

Publicerad 2013-04-17 20:47:51 i Allmänt,

Joo vi har haft Herr-Gs pappa här i natt för han skulle på sjukhuset och göra en ultraljudsundersökning i morse 08.30 och skulle vara fastande,å risken var överhängande att han 04.30 i vanlig ordning hade klivit upp å kokat gröt.Så för att vara på den säkra sidan tog vi ner honom hit.
 
Herr-Gs pappa ser sällan eller aldrig nyheter så vad man än frågar honom om han brukar se på tv svarar han
-Näää fy faaan...sån där skit.
Nu äre ju på de här viset att varje morgon kliver vi upp och slår på nyheterna här hemma till morronkaffe. Herr-Gs pappa kom uppstapplande i samma veva som nyheterna började och slog sig ner i soffan brevid mig.Rätt som de va så visades en stor bild över hela tvrutan på Margrete Thatcher som skulle begravas i dag 12.00 svensk tid.
-Näää men titt....titt på den dära nu.....sur kärringen!!! rev svärfar i så jag höll på sätta morronkaffe i vrångstrupen.
-Jasså du gillade inte henne inte,sa jag å satte ner koppen.
-Näää fy faan va hon leve om inne på ICA i Liden,sa gubben å skaka på huvudet.
-Va???? sa jag.
-Jaa varenda torsdag då vi åker ner med bussen till Liden å handlar ä endära med å hon gapar och skriker om nå jävla skinkskivor i charken...huva huva,sa han åsså skakade han på huvudet.
-Ja men Birger de där är ju Margrete Thatcher,säger jag.
-Jaa inte faan vet jag va hon heter,säger gubben å suckar.
-Ja men hon bor inte ens i Liden Birger,säger jag å tänker att kanske tioöringen ramlar ner.
-Nääääää de vet jag väl.....hon bor väl i Järkvissle skulle jag väl tro...jaa hon kliver då på bussen där,säger gubben nästan lite ilskt.
 
Efter en stund får man se när dom bär en kista på tv inför begravningen å då säger jag.
-Ja Margrete T ska ju begravas i dag kl 12.00 vettu.
-Jaa dom får göra vicket faan dom vill mä na,säger gubben å skakar på huvudet igen.
De som blir intressant i morron när gubben ska till Liden å handla på TORSDAG,är när kärringen kliver på
bussen i Järkvissle livs levande...hahaha!!! I den bussen skulle jag vilja sitta när svärfar frågar ....jaa gud vet vad han kommer å säga :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela