ankarbergs

Ett första möte med fam Ankarberg!

Publicerad 2013-03-20 20:33:26 i Allmänt,

 Jag måste knacka ner några rader om händelsen som utspelade sig här hemma på våran gård nu i kväll när Albin och jag bara skulle svänga iväg på ICA för att inhandla 2 l mjölk.
Joo mjölken var ju som sagt var slut och ny måste inhandlas så jag och Albin startade upp Tant Grön (Golf disel -97) och åkte iväg.Tant Grön har på ålderns ringa höst fått problem med centralåset så ibland går hon i baklås rätt vare är och man kommer inte ut...jaa eller in!
 
När vi kom fram till ICA gick inte passargerardörren att öppna innifrån så Albin fick klättra bak å gå ut den vägen,samma när vi skulle hem då gick den inte att öppna utifrån heller,så Albin satt sig bak.När vi svänger in på parkeringen här hemma står de två yngre killar och försöker få upp grinden till vår gård,jag tror ju att de är kompisar till Nicklas.Albin hoppar ur bilen och ropar hej till dom,i samma veva upptäcker jag att även min dörr har slutat funka så jag ropar till Albin.
-Hallå nu har jag fått problem! Jag tror tame faan jag håller på och bli tokig (på bilen menade jag)
Albin suckar och vänder om och går mot mig och Tant Grön samtidigt som han säger
-Näää men ååååååå mamma,inte just nu!(han vill in å se hockeyn)

Jag skäller och svär för mig själv där jag sitter inlåst med bilrutan nere medan Albin springer runt bilen och rycker i dörrarna för att få ut mig.
-Nääe jag får hämta pappa,säger Albin och går mot grinden där dom två yngre männen står och rättar till kläderna efter att dom just lyckats komma över på insidan.Å då ser jag portföljen den ene har i hande samt ett blad i den andra och förstår att de är Jehovasvittne som är ute å inte Nicklas kompisar.
 
Albin öppnar snabbt grinden (som grabbarna hållt på med i 20 min) och springer förbi dom ute på gården rycker upp ytterdörren å ropar -PAAAPPPAAA!!! Lika snabbt stänger han dörren för att inte hundarna ska smita ut.Kvar ute på gården står alltså två förvirrade Jehovas, bländade av alla dom lampor Herr-G fick tag i för en billig peng och kopplade in samtliga så hela gården lyser upp å ser ut som en landningsbana nere på Midlanda och man kan slipa kniven på elmätaren då dom slår igång.Grabbarna tittar på varandra och sedan på mig där jag sitter inlåst i bilen,jag vet inte riktigt vad jag ska säga/göra så jag lyfter lite på handen och gör nått liknande Sylvia vinken samtidigt som jag säger -Haalåååj!
 Grabbarna nickar lite osäkert tillbaka och går sedan upp på bron och ringer på klockan (som inte funkar) i tron att nån ska öppna.Albin tror ju som jag att de är Nicklas kompisar så han släpper inte in dom då man för de mesta kliver rakt in här hemma hos oss uten slår upp dörren så bägge grabbarna ramlar bak mot stolarna som står på brokvisten och river ner en lycktan.
-PAPPA!!!!...ropar Albin rakt ut och lixom ser inte grabbarna, jag förstår att Herr-G är ute med Torbjörn där jag sitter i bilen 10 meter ifrån.
 
Då kommer Nicklas ut för att stänga dörren så inte hundarna smiter ut,han ser grabbarna och säger -Jaa Hej! å tänker stänga dörren, då tror dom förmodligen att Nicklas är pappan så dom pekar mot bilen där jag sitter och vinkar och säger. -Hon har problem! Nicklas ser inte mig utan tittar utöver å svarar -Jasså,åsså stänger han dörren.Kvar på bron står nu Albin och Jehovas,jag ser att dom säger nått till Albin som öppnar dörren och ropar på Nicklas som sticker ut huvudet och rycker av dom papperet å smäller igen dörren.Jehovas börjar sakta gå nerför trappan då Albin får syn på Herr-G efter vägen å ropar
-Skyndare å kom pappa....mamma har låst in sig igen!!!!
-Jasså!svarar Herr-G och kliver in på gården iklädd endast långkallingar jakt jacka och en keps,jaaa han ser lite ut som Televinken
Han nickar artigt åt Jehovas när dom möts i trappen och säger -Go kväll!! samtidigt som han släpper in Torbjörn till dom övriga tre hundarna å lång jagisen startar men en smäll när kopplet fasnar i skohyllan(de hörs ut till parkeringen).Nu ser jag hur grabbarna från Jehovas lxom småspringer längre ner på gatan samtidigt som dom då och då tittar över axeln så ingen av oss på denna adress följde efter....jag skulle tro att nästa gång de är dax för denna gata å få besök hoppar dom nog över oss...jaa av förstårliga själ :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela