ankarbergs

Lyckad test av cykelhjälm!

Publicerad 2013-08-22 20:50:03 i Allmänt,

I dag hände de igen…jaa jag har ju skrivit tidigare här i bloggen skrivit att ibland är de som om jag hamnar i olika kaotiska sketcher. Jaa som när jag var på ICA och de äldre paret började bråka om tvättmedlet och avslutade i kassan med att få en ny anländ flykting tro att Messmör betyder Hej.

 

Joo jag har ju börjat jobba och mitt klassrum ska vara både hemtrevligt och strukturerat då de är ungdomar i behov av särskilt stöd som går där. Vad som stod på min inköpslista i dag var någon form av krukor i fina färger som vi kan ha pennor/linjaler och sudd i ute på borden och muggar som vi kan dricka kaffe/the ur. Röda Korset ligger bara en 5 minuters promenad från min skola och priserna är ypperliga så när jag fick en stund över mitt på dagen i dag gick jag bort dit för att se vad som fanns.

 

När jag klev in i butiken satt de i vanlig ordning ca 5 äldre damer runt ett bord (de gör de på alla Röda Korsets butiker) och drack kaffe samtidigt som nån handarbetade på nån liten panlapp som skulle ut till försäljning. En kraftigare kvinna satt på sin rullator vid bordet så hon kom upp en bit, hon pratade hela tiden om att knäna inte höll för att sitta på en stol, hon tog sig helt enkelt inte upp.

- Hej å Välkommen, ropade kvinnan över de andras huvuden när jag kom.

-Hej, svarade jag och nickade artigt.

- Behöver du hjälp, undrade hon.

-Neeej för all del sitt ner ni jag ska bara titta runt lite, sa jag och gick fram till några muggar som stod på en hylla.

Kvinnorna fortsatte att prata, handarbeta och dricka kaffe.

 

När jag hittat de jag ska och börjar gå mot kassan så hörs klockan på dörren pingla till vilket betyder att de är nån som kommer. Alla kvinnor riktar sina blickar mot ytterdörren för att se vem som kommer, jag står lixom bakom dom med mina saker i famnen, men de ser dom inte.

In kommer en man i 45-50 års åldern med utländsk härkomst iklädd en röd pikétröja och blå cykelhjälm, på tröjan sitter en lite namn skylt med Röda Korsets logga samt mannens namn. Damerna jublar i kör å välkomnar mannen, kvinnan som sitter på rullatorn frågar.

- Cyklar du i dag?

- Japp, svarar mannen å klappar sig på hjälmen.

När mannen klappar sig på hjälmen tittar jag upp på honom å ser att han har hjälmen bak å fram, jaa asså remmarna som ska sitta i nacken trycker ner å i hop hela hans ansikte så han ser ut som en av dom knepigaste masker som finns att köpa på Buttrix in för en halloween helg.

- Näää men haru en ny hjälm, frågar en av kvinnorna.

- Japp svarar mannen igen. Den är lika blå som tröjan (den va röd).

- Jaha,säger en av dom andra kvinnorna som sitter med virkningen.

Nu förstår ju jag att hissen inte går enda upp för mannen och att de här kan ju sluta hur som helst.

- Jaa du passat ju i den, säger kvinnan på rullatorn och tar en mun kaffe och fortsätter ……Nu får du ju prova så den håller.

- Japp,säger mannen och ler.

- Jaa du får provramla lite å se om den håller nurå, skämtar damen som handarbetar.

I samma sekund som damen avslutar meningen kastar sig mannen våldsamt bakåt i en båge ungefär som när man hoppar höjdhopp ni vet. De i sig resulterar i att i själva nedslaget slår hans fötter i bordskivan där damernas kaffe koppar välter ut över medicindosor och trådrullar.

 

De blir knäpp tyst å damerna sitter lugnt kvar men har nu sänkt sina blickar mot golvet där mannen ligger iklädd cykelhjälm, kvinnan på rullatorn frågar

- Gick de bra??

- Japp svarar mannen å klappar sig på hjälmen.

- Jaa men nån repa tror jag nog de vart i alla fall, suckar kvinnan med handarbetet.

Jag nu har ju hela tiden stått tyst bakom kvinnorna men för att komma där ifrån harklade jag mig lite för att få deras uppmärksamhet. Kvinnan på rullatorn tittar upp å säger

- Jaa vi provade (åsså sa hon ett namn) hjälm lite här å de verkar ha gått bra.

- Joo…jaa jag såg de, sa jag kort…

Ja men ni vet ju hur de blir när man ska hålla sig för skratt….jaa tårarna hade ju börjar rinna å hela överkroppen guppade då jag formligen höll på dog av skratt.

 

Nu äre dags att avrunda dagen med en macka å en kopp the…..Hade Hörrni!

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Sussi

Publicerad 2013-09-06 10:07:31

Här har du en dråplig historia från mitt jobb!
En läkare kommer in i vårt personalrum och märker att besticken i lådan var tom! Han såg ut som ett fån och gick till vår administratör på kliniken, frågar om hon kan hjälpa till så att han får en gaffel.
Administratören tar med sig doktor till personalköket och öppnar diskmaskinen (som var igång) och tar fram en gaffel och överlämnar denna till doktor. Hon får till svar: Jaha, är det så man gör!
Ibland undrar man hur männen tänker!!
Är männen alltid van att bli uppassade!

Svar: Hahaha......Jaa de var ju en dråplig historia..dom tänker inte...ALLS :)
Annika Ankarberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela