ankarbergs

Nu äre klippt ;)

Publicerad 2013-08-06 16:14:02 i Allmänt,

Joo så kom dagen då de var dags att klippa av sig håret, jaa jag har ju inte sparat ut de till den här längden utan de har å göra med att jag inte hunnit eller brytt mig….nää de har helt enkelt varit praktiskt å gjort en fläta å kasta bak på ryggen. Så här såg de ut innan

 

 

Albin har ju sett sin mamma i endast uppsatt hår typ under 2 års tid och trodde nog inte att jag kunde ha kortare hår…nää han vart nog en aning chockad då jag utan förvarning klev in i köket med min nya frisyr.

 

 

Han tittade upp och hans bruna ögon vart stora som koblaffor å sa

- Vad har hänt mamma!

- Ja men jag har ju klippt av mig håret seru väl,sa jag medan jag snodde mig om.

- Men nu ser du ju ut i håret som den där sura tanten uppe i fjällen, var hans spontana kommentar.

Jag gick in och tittade mig i badrumspegeln och kunde ju konstatera att de gjorde jag ju faktiskt. När jag gick in i köket igen så såg jag så där eftertänksam ut tittade alvarligt på Albin å sa.

- Mmmm å när jag känner efter så är jag nog aningen lik henne i sättet också efter att flätan försvann…..så de kommer förmodligen å bli väldigt tidiga kvällar för dig i höst,inge tv tittande efter 19.00.

- Skämtar du nu mamma, undrade Albin å satt som förstelnad

-Nää Albin de gör jag faktiskt inte, sa jag lika allvarsamt å satte mig ner med samma alvarliga ansiktsutryck  mittemot honom vid köksbordet.

- Va sa pappa när han såg dig? undrade Albin.

- Jaa han tyckte jag vart jättesnygg å såg många år yngre ut, ljög jag.

Efter en stunds tystnad sa Albin

- Ja men då tycker väl jag de också rå….jaa typ som Johanna…..å för henne får man ju vara uppe hur länge man vill….nästan.

Ja inte vet jag inte men de här fotot är taget på Johanna för en vecka sedan...å nog tycker jag att både kulören å längden är i ögonfallande annurlunda på henne.....Men åkhejrå Albin får väl se på tvn iaf till 21.30 när han påstod att jag såg ut som henne....hehehe

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela