ankarbergs

Ja de var en kväll i Juni....

Publicerad 2013-06-25 22:35:50 i Allmänt,

Jag måste klinka ner några bokstäver här på bloggen innan jag hoppar i säng, Jo ni förstår att Herr-G och jag har ju samlat på oss lite grejer under årens lopp som vi har spritt ut både i Kälarne, Vemdalen och här hemma. Tre av barnen är ju över 20 år så även dom har ju börjat samla på div saker. Vi bor ju i ett tätbebyggt område så dom flesta grannar ser ju över till oss och har nog mer än ofta bekymmersrynkor i pannan. Jag skulle tro deras funderingar är i stuk med ” Näää men va komma dom med nurå”

 

Jaa på baksidan huset står ju min båt Klitt-Marie som är en Uttern 690,framför den har de i vinter stått en vakkoja som Rickard köpte å ställde dit sedan han drog bort sin husvagn av märket Sävsjö. Borta i andra tomt hörnet har de nu i vår stått tre skotrar ,Nicklas,Rickard och Herr-G har ju var sin. Framför dom står våran släpvagn å på den fyrhjulingen vi brukar ha i stugan. För nån sommar sedan hade vi hem våran husvagn som står i fjällen på vintrarna å är av märket Kabe…..Jaa men ni förstår va de ska snurra i huvudet på grannarna.

 

Nu i kväll var Herr-G ner till min pappa och lånade hans husvagn som är av märket Polar för att vi ska låna den i helgen. Grannarna började och samlas ute på brokvistarna och funderade nog om vi hade dragit på oss en till husvagn. Herr-G börjar backa in husvagnen på den ena parkeringen som slutar vid staketet. på andra sidan staketet satt jag i utemöbeln med mobilen å kollade FB .Då och då viftade jag bort flugor och mygg å ser inte att Herr-G tittar på mig för att jag ska säga stopp när han är nog nära staketet…..Nää ju mer jag viftar bort insekter ju mer backar Herr-G, tills de knakar och staketet viker sig lite inåt….då flyger jag upp ur fåtöljen å skriker

-NEEEJ va göru???

-Jag backar,skriker Herr-G bakom ratten för att överösta radion.

-Jaa men du backar ju in i staketet.

-Jaa men du sitter ju för faan å vinkar åt mä, skriker han tillbaka. 

- Nää jag har inte vinkat en gång, kör fram få se hur de här vart då, suckar jag å lägger handen på staketet.

 

Herr-G kör fram å hakar av husvagnen med bestämda rörelser då han ser alla grannar  å jag går å sätter mig i utemöbeln igen. När jag åter igen börjar viftar bort insekter förstår jag att de är de han har sett så jag skrattar å ropar

-Jaha men de var flugorna jag vinkade till å inte dig

-Hö ,väser Herr-G och går å hämtar elkabeln för att ladda batteri i husvagnen.

När Herr-G når fram till vagnen gör inte elkabeln de…nää de fattas 1 meter ungefär ,han sticker fram huvudet bakom husvagn å viskar med sammanbitna käkar

-Jaha å va faan ska jag göra nurå.

-Jaa men lägg den över stolen å spänn den lite så gåre nog, säger jag å går in å släpper ut labben som ska iväg å simma. När Ester släpps ut rusar hon i 290 km/h rakt ut på gården vilket gör att hennes 4 ben slås undan av kabeln som hänger i luften å hon åker efter backen och slår undan benen på Herr-G.

-Men nu tror jag faan är lös här, fräser Herr-G och marscherar in i husvagnen som han glömt å veva ner stödbenen för att söka en kabel å skarva med. Med en duns tippar husvagnen bak å Herr-G åker som en ping pång boll inne i vagnen å på utsidan står Ester å skäller då dunsen skrämde henne en aning….Men ni ska tro att jag skrattade för nog vet jag vad de pratas runt köksborden på Linjevägen i kväll!!!

 

Goodnajt!!!

Kommentarer

Postat av: Kerstin

Publicerad 2013-07-15 19:42:09

Tack för att du delar med dig. Ha ha!!

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-07-31 02:31:18

Ligger här i natten svårt o sova, kollade FB o halkade in på din blogg.. Som nyligen inflyttad norrlänning på Tjörn (bohuslän) äre ju underbart att ha hittat din norrländska blogg!! Skrattat mycke här breve en sambo som sover djupt 😁
Har lagt den ( jaa, bloggen alltså) som favorit på telen, så den ska vara lätt o hitta 😊
Stort tack föratt du delar me dej!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela