ankarbergs

Sommar!

Publicerad 2013-05-30 22:35:20 i Allmänt,

Jaa så kom då även sommarvärmen hit upp till Norrland och med den träder både motionärer och trädgårdsarbetare fram. Nu är de ju som så att jag tillhör inte någon utav dessa kategorier människor fullt ut lixom…njaa hela min familj är nog i sig en helt egen kategori som man lixom inte har namngivit än…..elle så har man de men törs inte säga de högt J

 

Om vi börjar med de flesta motionärerna man möter utefter gångvägarna den här årstiden å deras utstyrsel så äre lixom inte bara. Nä dom har pulsklockor runt bröstkorg och armleder, hörselproppar, RunKeeper, fickpluntor fyllda med energidryck som dinglar likt julgranskulor runt deras midja som egentligen skulle guppa på ett sladdrigt sätt om de inte vore för deras glänsande åtsittande cykel/joggingbyxor håller in allt de överflödiga dom försöker jogga bort.

 

Grejen är den att de här funkar inte för mig vare sig på de ena eller andra sättet. nä ni vet när Gud skapade mig tänkte han nog nått i stil med varningstriangel. Mina ben är så fruktansvärt smal så att få ett par byxor å sitta åt runt lår och vader är som att åka till månen å köpa en Big Mack på lunchen = omöjligt…tro mig jag har provat. Höfterna är ju då bredare och har efter fyra graviditeter även fått tagit ansvaret att bära upp lite överflödig hud som lixom farit/åkt ner och samlat sig som en sackosäck typ. Jaa å efter att ha ammat hela barnaskaran så äre väl mer än bara hud som har farit ner kan man väl säga,tjaa vid närmare eftertanke kanske de skulle gå att fylla ut cykelbyxbena med de som är kvar av pattarna……jaa om jag skiter i BHn å stoppar ner ett bröst i varje byxben så kanske byxan smiter åt å glänser som på alla andra motionärer ;)Vad de gäller alla tekniska prylar som pulsklocka å RanKeeper så skiter jag i de med då jag har STORA problem å bara få på radion på telen som förövrigt är sedan 2010 å inte utrustad med sådana moderniteter.

 

Nää jag motionerar iklädd nå fladdriga träningsbyxor med rejäla fickor som jag fyller med hundskitpåsar för att kunna städa upp efter mina doggar i dikena. Radio kan jag lyssna på hemma å dricka vatten gör jag direkt ur kran, vad jag har för puls skiter jag i huvudsaken att jag har en, hur långt jag har sprungit/gått  får jag känna dan efter på graden av träningsvärk jag drog påme.

 

Nu vart klockan så mycke så jag får fortsätta blogga ang skillnaden mellan våran trädgård å grannarnas en annan dag....Godnajt!

Kommentarer

Postat av: Britten

Publicerad 2013-05-31 09:44:30

Härliga Annika! Tack för dina goa bloggar som ger mig många härliga skratt. Du förgyller min dag och säkert många andras! Fortsätt så, snälla!

Svar: Vad glad jag blir att du/ni förstår mitt lite annorlunda och ironiska sätt att se på livet :) Joo jag fortsätter å delge dig min kaotiska vardag i den mån jag hinner,du vet jag har mycke å stå i :9
Annika Ankarberg

Postat av: Sussi

Publicerad 2013-07-08 09:01:41

Hejsan, tänk att många har samma filosofi om att träna! För mig räcker promenad till brevlådan, runt i trädgården när jag vattnar blommorna, fyller på vatten i fågelbadet, plockar blommor till vasen på köksbordet, ja listan kan bli lång. Ibland följer med gubben till Ljungan (det är killen som du jobbar med som flugfiskar) då får jag både promenad och frisk luft å andra sidan är det riktigt skönt att följa med till älven då jag har ett inomhusarbete. Men du! Jag jobbar bara fyra dagar till och sedan ska jag livsnjuta på min semester tillsammans med äkta maken.
Be happy, don´t worry...

Svar: De är så de ska vara Sussi......de tror jag är de mest hälsosamma :)..Ha nu en trevlig semester,min gubbe börjar sin semester nästa vecka .....å då ska vi bara sitta still i två veckor ;).
Annika Ankarberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela