ankarbergs

Tänk efter före!!!

Publicerad 2013-11-05 18:50:53 i Allmänt,

Tänkte jag skulle skriva ner några rader om ett möte jag hade med en man för ca 2 veckor sedan. Jaa asså de var bara en snabbis ute på ICA parkeringen som han förmodligen sent ska glömma….Hoppas jag! ….missförstår mig rätt nu hörrni..hahaha!

 

Joo de ville sig inte bättre än att när jag kom på mitt arbete visade det sig att jag hade endast 1 Gul Blend kvar i mitt paket. Jaa Jaa tänkte jag, jag får väl springa bort på ICA å inhandla ett nytt paket under dagen då tid finnes. Grejen var den att de var mycke jobb just den dagen så jag hann aldrig på ICA.

 

När klockan slog 16.30 hade eleverna gått hem å skrivbordet städat så äntligen skulle jag få mig en rök. Jag rullade bort till ICA å parkerade Tant Grön inom dom 2 vita linjerna som var dragna på asfalten. Jag sprang in på ICA och plockade åt mig några delar som behövdes till middagen samt ett ciggpaket,när jag kom ut på parkeringen tände jag en cigarett och började gå sakta mot bilen. Väl framme vid Tant Grön ser jag att bilen som parkerat bredvid på förarsidan har ställt sig väldigt nära min så jag kan inte få in min kasse utan att slå i den andra bilen.

 

Ääää tänker jag,jag stoppar in kassen i hundburen bak åsså drar jag in magen så ska de nog gå å komma in bakom ratten. Jag sätter cigaretten i mungipan för att kunna använda bägge händerna för å öppna både bagageluckan å hundgrindarna. När jag fått in allt å är på väg att stänga luckan hör jag en mans röst säga

-Jag tycker att du är en väldigt äcklig människa som röker!!!!

Jag stannar upp med luckan till hälften stängd å ser då mannen som står och lutar sig med ena handen lite överlägset mot sin baklucka.

 

De snurrar 1000 tankar i huvudet på mig……Vem i helvete är du som har mandat eller rättighet att säga till en annan människa att h*n är äcklig…..i min värld finns de inga äckliga människor…nää de finns sjuka, roliga, galna, långa, smala, korta, tjocka och framför allt DUMMA …men ÄCKLIGA…nähähähääru! Jag ska knäcka dig verbalt utan att låta arg….å jag ska knäckare så du aldrig mer våga säga till en annan människa att h*n är äcklig. De hinner jag tänka men förstår även att jag behöver mer tid att få fram ett svar på, så med luckan till hälften stängd å svart i ögonen säger jag.

- Vasaru??!!??!!??

- Jo jag tycker du är en äcklig människa som röker, upprepar mannen i 65 års åldern igen.

- Jasså de tyckeru, suckar jag och stänger luckan sakta samtidigt som jag tar ett djupt halsbloss från en av dom få  cigg jag rökt på hela dagen.

- Jaa men då upplever jag att flytningen jag har är äckligare än rökningen, säger jag och tar ett steg fram.

Nu äre gubbens tur å bli chockad.

- Va?!?!?!, säger han samtidigt som han tar ner handen från sin bil och stoppar den i jackfickan.

-Jaa jag har en grön/gul seg illaluktande flytning som inte luktar mumma kan jag lova å den upplever jag äckligare, säger jag och lägger ena handen mellan mina ben å liksom drar ut byxorna som om dom klibbat fast.

Nu börjar gubben spana mot ICAs entré i väntan på sin fru…förmodar jag.

 

Efter en stunds tystnad säger jag

- Nää nu ska jag hem å byta trosor å spola undereda……sedan äre väl dags å äta lite midda. Hörs Hej!

 

Nu i em när jag skulle gå in på ICA å handla middag å då står gubben alldeles innanför dörren där man spelar på ATG med en nr lapp i handen. Exakt när han möter min blick säger jag

-Hallåj!!!, stannar till å drar ut byxorna som om dom klibbat fast mellan benen tar en korg å går in.

Gubben snodde runt på klacken å ställde sig å titta upp på displayen i väntan på sin tur.

 

Tro vad han tänkte…Tro om han byter ICA….Tro om han törs säga att nån är äcklig fler ggr…..Å tro om han har berättat detta för nån…typ frun???

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2013-11-05 19:37:25

Bara du Annika! Jag tror inte du riktigt fattar att du gör oss "älskare av dina ord" så in i nordens lyckliga!

Postat av: Britten

Publicerad 2013-11-13 22:10:12

Underbart!

Postat av: Annika

Publicerad 2013-11-21 12:53:58

Ha ha, så jäkla underbar du är!!

Postat av: fairylady

Publicerad 2014-01-15 23:13:07

äeven om jag avskyr rök o är rökallergiker så tycker jag inte han hade rätt att hoppa på dig i den situationen såvida du inte rökte där det var rökförbud men det gjorde du ju inte ? fasen vad bra du fann dig o svarade :) ler fortfarande vadkan han säga eftr det ??? inget :D kul blogg

Svar: Jaa du vet man säger inte till NÅGON att dom är äcklig...huva va elak jag vart!
Annika Ankarberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela