ankarbergs

Den bästa affärn jag gjort!!

Publicerad 2014-01-21 19:28:55 i Allmänt,

Joo jag har gjort en enda bra affär i mitt 46 åriga liv å de är ju Tant Grön (Golf kombi -97 diesel). Jag köpte henne för 20 000 hopsparade slantar för 3,5 år sedan å hon har gått i ur å skur…jaa även igenom besiktningen år efter år. Jag har inte lagt ut en krona på reparationer…..elle joo början på december fick jag lov att byta vinrutetorkare, men de var ju mest på grund av att jag ställde tillne ordentligt själv. Jaa egentligen skulle jag ju inte delge er allt galenskap jag gör, för då sitter man snart bakom lås å bom, men jag chansar väl en gång till.

 

Joo i början på december formligen lyste ju snön med sin frånvaro vilket gjorde att efter vägarna var de svart å slaskigt. Alla som kör bil i detta väglag vet att har man inte spolarvätska dagar som dessa ser man över huvud taget ingenting, När jag åkte hemifrån på morgonen så trodde jag i min enfald att jag hade spolarvätska(vart man nu har de) men när jag kommit en bit på väg fick jag STORA problem med sikten efter en vägsträcka jag inte kunde stanna efter. Då slog mig tanken att jag brukar ju alltid ha en flaska vatten åt hundarna med mig fram på golvet så om jag skulle ta den å räcka ut handen genom framrutan å lixom hälla på framrutan…då skulle sikten bli bättre.

 

Jag började fumla fram på golvet men inte hade jag nå vatten just då jag behövde de som mest ,nää de enda jag hade var en halv drucken coca cola som låg å skvalpa.

-Jahapp….man tager vad man haver, sa Kajsa Varg, sa jag tyst för mig själv medan jag skruvade korken av flaskan.

Nu hade ju jag en väldig otur när jag tänkte kan man väl säga….jaa men ni fattar väl vad som händer om man sticker ut handen/armen genom sidofönstret å försöker hälla coca cola på vindrutan i 50 km/h. Om inte kan jag ju informera er om att allt rinner/blåser in genom jackärmen å sugs upp av tröjan ni har under…de gjorde de på mig.

-Men förbannat oxå, väste jag med samman bitna käkar medans jag satt typ i foster ställning för att se vägen igenom den enda lilla skåra som fanns bakom ratten.

 

Efter nån km kom jag fram till en mack som ligger efter vägen så jag svängde in där för att lösa problemet. Nu blire ju errrorrr uppe i huve på mig då jag skulle ha varit på jobbet för 10 sedan,jag stegar fram till den där stora orangea rullen med papper som står mellan bensin pumparna å rev år mig en rejäl tuss. Efter de stegade/halv sprang jag in i butiken för att fixa nå spolarvätska. Jag möter expeditens blick medan jag går mot kassan å säger.

-Hallåj där!! Tänkte höra med dig om du har nå vätska till bilen då de är en enda gegga på framruta.

-Jaa du menar spolarvätska? funderar expediten medan hom tittar på papperet jag drar ut ur jack ärmen som om jag var värsta trollkarln å som dessutom är dyngsurt å brunt av coca cola .

-Jaaa asså de är coca cola de här,säger jag å håller fram papperet.

Expediten svarar inte hon bara nickar.

Nu förstår ju jag hur dumt de är de jag gjort…så jag ska ljuga.

-Jaa asså, suckar jag samtidigt som jag kliar mig i pannan. Jag råkade spilla coca cola på vindrutan.

-Va???säger expediten väldigt frågande.

-Jaa asså på utsidan, förklarar jag medan tanken slår mig…hur faan kan man RÅKA spilla cola på UTSIDAN medan man kör..

Expediten svarar inte.

-Jaaa men kom fåru se då, säger jag å gör en gest att hon ska följa med ut

Å de gör hon

 

När vi kommer ut öppnar jag bildörren för att trycka på knappen som annars gör att de sprutat spolarvätska.Jag trycker två gånger och inget mer händer än att de blir ett durrande ljud från spolarvätskemotorn, men vindrutetorkarna brukar ju automatiskt starta. .men de gör dom inte.

-Meeen nå äre väl själva faaan, stånkar jag å stegar argt fram å slår på ena torkarn en smäll.

Den smällen gjorde att hela trokarn släppte från sockerlagen på rutan, lossnade å med ett swichande ljud flög mellan mig å expediten för med ett plingande ljud landa i glasrutan på de skåp där de finns vatten å luft.

-Jaha de var den de, suckar jag medan jag tar sikte på hinken med tvättsvamp. Ääää jag sköljer av med den där pjäsen får vi se hur lång jag tar mig,säger jag uppgivet å nickar mot skåpet.

-Jaa gör de du, nickar expediten å går in.

 

Har de inte varit för att jag RÅKADE spilla cola på vindrutan har jag förmodligen sluppit den enda utgift jag haft på Tant Grön under dessa 3 år,nu är hon nybesiktad å rullar under mig i ett år till……om jag kan låta bli saker å ting som rör Tant!!!

 

//Höres Hej

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2014-01-21 23:42:40

Än en gång gläder du mig, tack!

Svar: Hahaha...va bra då får du leva lääänge :)
Annika Ankarberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela