ankarbergs

Man skall icke stjäla!!

Publicerad 2014-01-22 19:39:23 i Allmänt,

Att man icke ska stjäla har man lärt sig från de man var barn….meeen nu råkade jag göra de och de ska jag ärligt säga i sig de hade ju kunnat ställt till med ett ramaskriii i så väl media som i fikarummet på jobbet. Jo ni förstår att innan jag åkte på jobbet. Jo i morse innan jag åkte på jobbet stod jag i badrummet å kamma luggen till arbetsfrisyr (åt höger då jag går på fest kammar jag ju den åt vänster) och när jag ska lägga in kammen i skåpet ser jag en parfymflaska stå där på hyllan. De är Johannas parfym men jag tänker ”Ääää jag stjäl en skvätt av na” så jag siktade mot halsen där jag även dagen till ära hade knutit en skarf med lite glitter å bling bling. För en sekund luktade de kattpiss…men de tycker jag alla parfymer gör i samma stund dom lämnar flaskan.

 

När jag kom på jobbet sprang jag i vanlig ordning omkring å fixa å trixa med material å lite annat bra å ha innan eleverna ramlar in. När jag strax före lunch öppnar dörren till mitt klassrum där de sitter ca 7 elever bli de lixom ett litet korsdrag å jag får en söt doft uppe i näsan. Den första tanken som slår mig är ”Men va faan äre nån här inne som har ”rökt på” (de doftar hasch) å jag tittar misstänksamt runt på ungdomarna.Efter en stund frågar en elev

-Va äre?

-Jaa tänk de funderar jag på också….men jag lär nog komma på de serru!!!säger jag medan jag lägger ifrån mig pärmen jag hämtat på ett bord.

 

Så hela dagen har jag lixom spanat på eleverna,typ rakt in i ögonen, hängt onödigt mycke över/nära dom då jag undervisat och ställt knepiga frågor. Men hur än jag än efter konstens alla regler sökte en syndabock tyckte jag att de luktade lite här å lite där.När dagen var slut kunde jag inte få fram vart doften kom ifrån så jag tänkte jag tar upp de här när jag träffar EHT (ElevHälsoTeamet)…av förstårliga själ är de 0 tolerans vad de gäller droger i alla former.

 

När äntligen dagen var slut går jag in i mitt arbetsrum där de även sitter fler kollegor. Jag tar av mig koftan å råkar i den rörelsen tappa min glittrande skarf. I samma veva som jag tar upp skarfen å snor den runt halsen kommer en kollega och går förbi å doften av ”rökat” slår åter igen upp i mina näsborrar. ” Nää men nu jävlar går väl skam på torra lann!!!!!Kan väl inte va möjligt att de finns personal som ”röker på”…..”De här måste tas upp NU!!!”tänker jag å kastar jackan över axlarna då åter doften dyker upp i näsan på mig…..å då var jag själv där.Dååååå började lilla hjärnan att funka en aning……så jag lyfter upp skarfen å drar i mig allt vad jag kan…..å DÄR är doften.

 

Fatta om jag har slagit på stora trumman å dragit in halva Sundsvalls kommun i en drogutredning på både personal och elever då de i själva verket är jag som är boven i de hela och stal parfym av jänta i morse!! Nu ligger kläderna i tvättmaskin för säkerhetsskull ….jaa annars slutar de väl med att alla individer på skolan hänger tätt över axeln på mig och där emellan tittar mig djupt in i ögonen för att försöka identifiera doften jag bär.

 

Höres Hej!!

Kommentarer

Postat av: TantGlad

Publicerad 2014-01-26 21:33:02

Tack för ett riktigt gott skratt innan läggdags hahaha.
En värkligen kulig och en blogg med en massa härlig humor som jag själv gillar.
Fortsätt underhålla oss du.
Ha en jättefin ny vecka nu.

Svar: Tackar Tant Glad,va kul du gillar de mina fingrar får fram här på tangentbordet :)
Annika Ankarberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela